Landelijk domeinprofiel vaktherapeutische beroepen
Landelijk domeinprofiel vaktherapeutische beroepen
Naast het beroepscompetentie profiel, is er ook een landelijk domeinprofiel vaktherapie opgesteld. Dit is opgesteld door LOO VTB (2016). Landelijk Domeinprofiel Bacheloropleidingen Vaktherapeutische beroepen. Het landelijk domeinprofiel is ontstaan naar aanleiding van de vraag of het mogelijk was alle vaktherapeutische-opleidingen één gezamelijk (domein)profiel op te richten.
"Ons domeinprofiel werkt van buiten naar binnen. In de inleiding beschrijven we de context van het beroep en het opleiden daartoe: wat voor vaktherapeutische beroepen zijn er, waaruit bestaan hun werkzaamheden en hoe spelen ze in op de maatschappelijke veranderingen en hoe werken ze? Vervolgens beschrijven we de beroepstaken en de competenties die beginnende vaktherapeutische professionals (op bachelorniveau) nodig hebben om die taken goed uit te voeren en gaan we in op het opleiden van vaktherapeutische professionals.
Dit landelijk domeinprofiel bouwt voort op het Beroepscompetentieprofiel GZ-vaktherapeut (GGZ Nederland, 2012) dat geaccordeerd werd door de relevante brancheverenigingen, te weten GGZ Nederland, Actiz, Jeugdzorg Nederland en VGN, en in de ontwikkelingsfase gold als gezamenlijk uitgangspunt voor de betrokken opleidingen."
Bekijk hier het landelijk domeinprofiel vaktherapeutische beroepen.
Actueel bij de NVBT
-
GEM en vaktherapie: bouwen aan een nieuw ggz-landschap
23 april 2024 -
Kijkje in de keuken van… Meike Lanting, communicatiemedewerker bij de FVB
23 april 2024 -
Heb je de contributie van onze vereniging al teruggevraagd?
22 april 2024
Agenda
-
18 mei
Lentebijeenkomst NVBT Levenskunst
-
-
25 mei
Praktijk Coloriet: Verwelkom | Focus | Verwondering Zeven kleuren van de regenboog Verdiepend werken met inspiratie kaarten en collages
-
-
29 mei
2 daagse training: Polyvagaaltheorie en een Vaktherapeutische toepassing
-
-
30 mei
Webinar Beeldende Therapie en Rouw (exclusief voor leden van de NVBT)
-
-
25 sep.
Driedaagse RINO cursus: Affectregulatie via lichaamstaal, beeld en muziek
-